Bosch eBike Systems ønsket å styrke sin posisjon som den ledende leverandøren av elsykkelteknologi i Norge – uten å produsere sykler selv. Målet var å skape nasjonal oppmerksomhet og vise teknologien i praksis, samtidig som de skulle nå bredt ut til norske medier og forbrukere.
Utfordring
Hvordan kan man gjøre en komponentleverandør til elsykler relevant og synlig for et bredt publikum? Bosch trengte en kreativ og engasjerende historie som kunne fange interessen til både teknologientusiaster, mediene og vanlige forbrukere over hele landet.
Vår tilnærming
Vi utviklet konseptet «Norges lengste sommerferie» – en landsdekkende konkurranse som søkte to eventyrlystne personer til å sykle Norge på langs med elsykler utstyrt med Bosch-teknologi. Vi fikk over 300 søkere, og valgte ut samboerparet Kristel og Mohamed som fikk æren av å bli Norges elsykkelambassadører.
Kampanjen inkluderte innholdsrik dokumentasjon av reisen, med bred mediedekning fra lokalaviser til riksmedia, i tillegg til digitale kanaler. Dette satte Bosch eBike Systems i sentrum som eksperten på elsykkelkomponenter i Norge.
Resultat
Kampanjen engasjerte et bredt publikum, ga massiv medieomtale og styrket Bosch sin posisjon som den foretrukne leverandøren av elsykkelteknologi. Samtidig ble budskapet om elektrisk sykling og teknologi tilgjengelig og attraktiv for både erfarne og nye elsykkelbrukere.