Skip to content Skip to footer

Atea Community 2025

Sammen med Atea videreutviklet vi Atea Community, Norges største møteplass for teknologi og digitalisering.

Sammen med Atea videreutviklet vi Atea Community, Norges viktigste møteplass for IT. I 2025 besøkte turneen seks byer fra Trondheim til Kristiansand og samlet rekordmange deltakere til en dag fylt med faglig påfyll, nettverksbygging og kunnskapsdeling.

Utfordring

Atea Community har eksistert i over 20 år, og ambisjonen for 2025 var klar:

  • løfte hele uttrykket til å føles mer tech, mer moderne og mer dynamisk
  • styrke partnerverdien i messeområdet
  • skape bedre flyt gjennom dagen, både i sporene og expo
  • gi deltakerne en mer personlig og datadrevet opplevelse
  • samtidig som konseptet skulle fungere sømløst i seks ulike byer.

Tidligere år hadde vist utfordringer med trange perioder i expoen, like stands med lite rom for personlig preg, analoge flater og for lite tid til mingling og dialog.
2025 skulle bli året der Community tok et tydelig steg videre uten å miste sjelen.

Vår tilnærming 

Med utgangspunkt i hele deltakerreisen utviklet vi en løsning som kombinerte innhold, scenografi, teknologi og logistikk.

Mer tech fra første steg inn
Vi forsterket velkomsten med lyssøyler i inngangspartiet, byttet ut alle plakater med LED-skjermer og LED-rollups, og innførte en ny, curved LED-vegg i plenumsalen i alle byer. Resultatet ble et tydeligere og mer fremtidsrettet visuelt uttrykk.

Messe med puls og personlighet
Miniforedragene i messeområdet fikk en tydeligere rød tråd mot breakout-sesjonene, og en egen lysramme rundt scenen trakk oppmerksomheten dit vi ønsket.
Partnerstandene gikk fra å være like til å bli modulære, men personlige: samme konstruksjon, men med valgfri fargebruk og budskap innenfor rammer. Det ga sterkere eierskap og mer levende stands uten å miste helheten.

Ny programstruktur og bedre flyt
For å unngå at alle kom ut i expo samtidig, la vi sporene opp ulikt i tid. Spesielt “Teknisk dypdykk” fikk avvikende tidspunkt i de største byene. Det ga jevnere trafikk, mindre kø og mer effektive møter mellom deltakere og partnere.

I tillegg ble:

  • mer messetid
  • antall miniforedrag økt
  • en ny eventapp tatt i bruk, med personlig agenda og forbedret lead-scanning

For å sikre kvalitet i sanntid brukte vi Happy or Not-knapper utenfor hvert rom, i tillegg til spørreundersøkelser i etterkant. Det ga flere svar og raskere innsikt.

CIO Analytics 2025 på scenen
Atea brukte også Community som arena for lanseringen av CIO Analytics 2025 som er en omfattende rapport med innsikt fra 1 300 IT-ledere i syv land. Rapporten ble presentert fra hovedscenen og brukt aktivt som rammeverk i dialoger, sesjoner og partnerdiskusjoner.

 

Resultat 

Resultatet ble et rekordår for Atea Community:

  • over 3 000 deltakere på tvers av seks byer
  • gjennomsnittlig rating på 5,1 av 6 for arrangementet som helhet
  • rekordhøye tall på informasjon og kommunikasjon fra Atea (5,3–5,4)

Den nye eventappen og lead-løsningen ga bedre datagrunnlag enn tidligere, og det kan dokumenteres til sterke kommersielle resultater.

I fritekst svarte deltakerne blant annet:

«Dette må være det beste Community som er holdt noen gang.»
«Jeg har vært på mange Community, og dette var utvilsomt det beste.»
«Endelig mer tid til mingling og leverandører, i år traff dere perfekt.»

Gjennom helhetlig konseptutvikling, tydelig visuell profil, smartere struktur og ny teknologi, bidro vi til at Atea Community 2025 tok et tydelig steg videre og befestet posisjonen som en av høstens store høydepunkter for hele IT-Norge.

 

Skape noe sammen?

Ta kontakt med oss i JCP Event – sammen lager vi opplevelser som virkelig betyr noe.
En dag i parken – for hele familien. Noen minner skal ikke koste penger. Derfor bygger JCP Arena Norges største og hyggeligste gratisfestival for barnefamilier.g forventninger.

Sammen med Atea videreutviklet vi Atea Community, Norges største møteplass for teknologi og digitalisering.

Sammen med Atea videreutviklet vi Atea Community, Norges største møteplass for teknologi og digitalisering.

Subscribe for the updates!

[mc4wp_form id="461" element_id="style-11"]