Jean Paul Gaultier ønsket å lansere den nye duften Le Male Elixir Absolu i Norden med en aktivering som skapte høy oppmerksomhet og fysisk nærhet til forbrukerne.
Utfordring
Hvordan skape en sterk, gjennomført lansering i tre land – som både bygger merkevare, driver trafikk til butikk og leverer en minneverdig opplevelse på gateplan.
Vår tilnærming
Retail Factory og Sæther utviklet en spesialdesignet mobil kaffebar, dekorert med visuelle elementer fra duftens metalliske emballasje. Crewet, kledd som klassiske Gaultier-sjømenn, serverte kaffe med logo i melkeskummet, delte ut samples og engasjerte publikum med en “golden ticket”-konkurranse som drev trafikk til nærliggende butikker. Pop-upen besøkte København, Oslo og Stockholm over tre uker og skapte en helhetlig opplevelse på tvers av markedene.
Resultat
Aktiveringen leverte sterk synlighet og tydelig merkevarebygging i alle tre byer, med stor trafikk til pop-upen og merkbar effekt i butikk. Kampanjen fikk svært god respons fra både forbrukere og retail, og ble et eksempel på hvordan kreativitet og effektiv gjennomføring kan skape maksimal impact med én felles produksjon.