Skip to content Skip to footer

Kavli – Jakten på Gulltuben

Kavli feiret smøreostens 100-årsjubileum

I forbindelse med smøreosten sitt 100-årsjubileum, ønsket Kavli å gjøre noe litt utenom det vanlige. Et ønske om å løfte den klassiske demoaktiviseringen om til en «Giga demo». Dette for å hylle smøreosten og dens bruksmåte som er langt mer enn bare et lag på brødskiva. Hvordan kunne vi samtidig invitere forbrukerne inn i feiringen, skape begeistring og øke bevisstheten rundt enkle retter med smøreost?

Målet var å engasjere familier, unge foreldre, studenter og forbrukere som i liten grad kjenner til bredden i Kavlis smøreost-serie. Ved å ta feiringen ut i butikk over hele landet, fikk vi en unik mulighet til å bygge kunnskap om enkle måltidsløsninger, styrke merkekjennskapen – og ikke minst skape en opplevelse forbrukerne sent ville glemme.

Utfordring 

Hvordan utvikle en aktivering som kombinerte:

  • Inspirasjon og oppskrifter (varme og kalde retter)
  • Produktinformasjon og merkevarebygging
  • Konkurranser og interaktivitet
  • Salg og synlighet i butikk

Vår tilnærming 

Vi hentet inspirasjon fra skattejaktens spenning og la opp en butikkopplevelse der forbrukeren ble invitert til å lete etter «Gulltuben».

  • Allerede ved inngangen ble kundene oppfordret til å holde øynene åpne for hint og oppgaver i butikken.
  • Spørsmål og ledetråder guidet dem på veien, og svarene kunne leveres på stand for å være med i trekningen av et komplett kit fra hele smøreost-serien.
  • På standen kunne man prøve lykken og vinne kule Kavli-premier som tubeklemmer, matbokser, drikkeflasker, gymbager og vannbaserte tatoveringer.
  • Forbrukerne fikk også smake seg gjennom ulike oppskrifter med smøreost – og her fikk Kavli verdifulle tilbakemeldinger direkte fra målgruppen.

Resultat 

Aktiveringene ble en stor suksess. Forbrukerne fikk oppleve noe helt nytt i butikk, og bevisstheten rundt både Kavli og bruksområdene til smøreost økte betydelig.

Etter de første 30 gjennomføringene ble responsen så god at vi fikk tillit til å kjøre ytterligere 30 aktiveringer. Prosjektet har bidratt til stort engasjement, økt produktrotasjon i butikk og lagt grunnlaget for fornyet tillit til Kavli ved kommende produktlanseringer.

Kontakt JCP – vi gir idéer retning og gjennomslag.
Kavli feiret smøreostens 100-årsjubileum

Kavli feiret smøreostens 100-årsjubileum

Kavli feiret smøreostens 100-årsjubileum

Subscribe for the updates!

[mc4wp_form id="461" element_id="style-11"]