Skip to content Skip to footer

Sparebank 1 Entry Room

SpareBank 1 Østlandet engasjerte unge med «Entry Room»

SpareBank 1 Østlandet ønsket å nå unge voksne, spesielt førstegangskjøpere, med relevant kunnskap om boligmarkedet. Bankens langsiktige mål var å etablere et konsept som over flere år kunne brukes i festivaler og events som når denne målgruppen der de er. De ville formidle temaer som lån, sparing, boligkjøpsprosessen og forventninger på en engasjerende måte, med ønsket om at de deltagende faktisk skulle ta steget inn i boligmarkedet.

Utfordring 

Hvordan skape en aktivitet som både engasjerer og utdanner, uten at det føles som forelesning? Og hvordan fange oppmerksomheten til unge voksne for å bygge tillit til SpareBank 1 Østlandet som rådgiver og bank på boligreisen?

Vår tilnærming 

Vi utviklet konseptet Entry room, et reversed escape room hvor deltagende skal bryte seg inn i boligmarkedet. Deltagerne beveger seg rundt en leilighet i form av en pop up, hvor de må løse interaktive oppgaver om lån, sparing, boligkjøp og økonomisk planlegging. Underveis samler de tall som til slutt danner en kode som “åpner døren” inn til boligmarkedet. Oppgavene ble designet slik at deltakerne lærte ved å gjøre, ikke ved å lese lange brosjyrer. Konseptet fungerer som en metafor, å “bryte seg inn” i boligmarkedet krever kunnskap, planlegging og smarte valg.

Resultat 

Entry Room hadde sin første gjennomføring på Ypsilon festivalen i Drammen august 2025. Over to dager med festival engasjerte SpareBank 1 Østlandet 673 deltagende innenfor sin målgruppe, hvor 224 av disse ønsket en rådgivningstime med banken i etterkant. Vi klarte å formidle ønsket budskap til riktig målgruppe ved å tilpasse tilnærmingen, og økte kunnskapen om boligkjøpsprosessen blant unge. Gjennom dette konseptet klarte vi å binde merkevare og innhold sammen, SpareBank 1 Østlandet ble sett på som en engasjerende rådgiver som inviterer unge inn i boligreisen på en lekende, lærende måte.

 

Kontakt JCP – vi gir idéer retning og gjennomslag.
SpareBank 1 Østlandet engasjerte unge med «Entry Room»

SpareBank 1 Østlandet engasjerte unge med «Entry Room»

SpareBank 1 Østlandet engasjerte unge med «Entry Room»

Subscribe for the updates!

[mc4wp_form id="461" element_id="style-11"]