Sammen med Wilhelmsen gjennomførte vi 22 større og mindre arrangementer under Nor-Shipping 2025. Fra to-etasjers stand på 54kvm på Nova Spektrum fylt med foredrag, samlinger og samtaler, til telt på Aker Brygge Marina fylt med alt fra jubileum og panelsamtaler til sommerfest og rockekonsert.
Utfordring
På Nor-Shipping hadde Wilhelmsen en 54 m² stor stand i Hall D – et sentralt område med høy trafikk. Målet var å styrke masterbrandet og samtidig gi de interne forretningsområdene en arena til å vise frem bredden i Wilhelmsen-universet. Publikum bestod av alt fra kunder og partnere til konkurrenter og bransjefolk, både nye bekjentskaper og de som allerede kjenner selskapet godt.
I tillegg ønsket Wilhelmsen å bygge videre på suksessen fra 2023 med et eget arrangement på Aker Brygge. Her ble det skapt et mer personlig møtepunkt for inviterte gjester, med faglige og sosiale samlinger gjennom dagen. Lokasjonen ga gode muligheter for nærhet og dialog, men stilte også store krav til logistikk og gjennomføring – spesielt med en kapasitet på opptil 350 personer.
Utfordringen fra forrige arrangement er at teltet må settes opp ganske avlangt da det blir plassert på en brygge, og det var langt fra kortsiden med scene og skjerm og til inngangen på motsatt side. Samtidig skulle arrangementene gå slag-i-slag, med kort pause til omrigg mellom forskjellige arrangementer. Det skulle være mulig å gå rett fra en paneldiskusjon med 50 deltakere, til en jubileumsfest for 350 personer.
Vår tilnærming
Med målsetningen i bakhodet, utviklet vi forslag til løsning for både standen på Nova-Spektrum, og teltet på Aker Brygge.
Begrensningen på standen, var standstørrelsen. Da det var ønskelig med både en arena for å møtes, avholde presentasjoner, samt avvikle 1-1 møter, så vi oss nødt til å tenke vertikalt, og bygge standen over to etasjer. Da kunne kunden bruke 1. etasje til å avholde presentasjoner og møte deltakerne for å både styrke masterbrandet og mulighet for at forretningsområdene kunne avholde egne foredrag, samtidig som de kan avholde møter i den andre etasjen. I tillegg benyttet vi trackingløsninger som både viser «heatmap» over hvor deltakerne beveget seg på stand, og hvilke tidspunkter det var mest trafikk.
På Aker Brygge, ønsket vi å fokusere på hvordan vi kunne sikre en intim følelse fra scene til publikum i det avlange teltet, samtidig som omrigger kunne gjennomføres hurtig. Løsningen vår ble å plassere vår egen LED på langsiden, og i to deler, med en flyttbar scene. Da kunne mindre arrangementer bli avholdt på kun halve teltet, mens den andre delen kunne brukes til å gjøre klart til neste arrangement. Når større arrangement skulle gjennomføres, kunne vi bare flytte scenen og fjerne stoler, så var lokalet plutselig dobbelt så stort, og festen kunne starte.
Felles for begge lokasjonene var at det ble nyttig for oss å tegne opp hvordan vi så for oss beste løsning – som et utgangspunkt til diskusjoner sammen med kunder.
Resultat
Resultat var 5 dager med høyt tempo, 22 arrangementer og sømløs produksjon. Over de 5 dagene under Nor Shipping var det totalt 2 110 deltakere som var innom teltet på Aker Brygge, og 1 062 besøkende på standen på Nova Spektrum. Gjennom utformingen og produksjonen sikret vi at kunden fikk formidlet sine budskap til målgruppen og sikret synlighet til både masterbrandet og forretningsområdene.





