OBOS Block Watne er hovedsponsor for det norske kombinertlandslaget, og halvparten av avtalen er øremerket satsingen på kvinner. Da OBOS ønsket et nytt design til kombinertlandslagets smørebuss, gikk oppdraget til kommunikasjonshuset JCP.
Kombinertsporten har en sterk tradisjon i Norge, og i 2023 feirer sporten hele 100 år. Men beslutningen om at de kvinnelige kombinertløperne ikke får lov til å delta under OL i 2026, kaster en mørk skygge over feiringen. Dette til tross for at Den internasjonale olympiske komite (IOC) har uttalt at det skal bli kjønnsbalanse i alle idretter.
Derfor ønsket vi å gå bort ifra det klassiske heltekonseptet man ofte ser på smørebusser, og heller lage et konsept som oppfordret til handling og full likestilling under OL i 2030. Ved å plassere de kvinnelige kombinertutøverne inn i historiske kombinertbilder, symboliserte vi en tradisjonsrik sport som enda ikke har oppnådd full likestilling. I kombinasjon med et oppfordrende budskap, kan du scanne QR-koden som tar deg inn til underskriftskampanjen.
Bak underskriftskampanjen for OL 2030, står OBOS Block Watne sammen med Skiforbundet, kombinertlandslaget og deres samarbeidspartnere. Med et mål om å endelig oppnå et OL med like muligheter.
Siste kommentarer