JCP PRAD

PRAD er JCP-familiens PR- og reklamebyrå. Vi engasjerer mennesker gjennom ekte historier. Dette er vår vektøykasse:

Strategi

En ting er å vite hvor man vil, noe annet er å få hjelp til å finne ut av hvordan man kommer dit. Gjennom vår unike innsiktsdatabase utvikler vi eksempelvis din merkevares bærekrafts-, kanal-, CSR-, sponsor- eller posisjoneringsstrategi

Betalt annonsering

Der noen ser skogen for bare trær, ser vi muligheter i dagens kanaljungel. Vårt mål er å skape løsninger på målgruppens premisser, som de ønsker å bruke tid på – med riktig idé og budskap, i riktig kanal.

Fortjent oppmerksomhet

Aller merkevarer har en historie som fortjener å få oppmerksomhet. Vårt PR-team jobber hver dag med å oppnå dette gjennom medieinnsalg og content i form av video- og tekstproduksjon. Noen ganger trenger merkevarer også å forsvare seg, da er vi der.

Visuell kommunikasjon

Det sies at vi spiser med øynene – det samme gjelder i aller høyste grad med kommunikasjon. Derfor har vi utviklet en metodikk som sikrer at merkevarer også visuelt  bidrar til effekt – det være seg gjennom logo, butikkmateriell eller en hel profilguideline for alle egne og betale flater.

Dialog og distribusjon

For oss er det viktig at det er kort vei fra idé og produksjon til distribusjon. Derfor tilbyr vi både community management, enklere produksjoner og kjøp av digitalemedier.

Slik lanserte vi Skittles i Norge🌈

Da den amerikanske giganten Skittles skulle lanseres i Norge - og de skjønte fort at det måtte mer en Superbowl reklamer til for å engasjere nordmenn.  1 av 10 nyheter lykkes i det norske markedet....

Hvordan markedsføre et produkt som ikke finnes enda?

Volvo ønsket å markedsføre lanseringen av V90 med en større kampanje. Probemet var at det var flere måneder før den faktisk kunne sees live i showroms rundt i landet. Løsningen skulle fremme de...

Gullcaset fra EM i PR🏆 Se hvordan vi endret unges kostholdsvaner

Perioden på ungdomsskolen anses kritisk periode da dette er første gang man begynner å ta egne kostholdsvalg. Lunsjen er spesielt utsatt, et måltid foreldrene ikke kontrollerer. Kombinasjonen...

Klubbjakten – Premier League suksess for TV2 Sumo

Ønsker du at vi holder deg oppdatert? Meld deg på vårt nyhetsbrev.

Suger du? Tygger du? Salgs- og merkevaresuksess for Läkerol

Som kategori har pastiller en utfordring; nemlig mangelen på relevans og forståelse for når og hvorfor man skulle bruke produktene. Målgruppen (millenials) hadde rett og slett glemt litt pastiller...

Helnorsk julekampanje for Zalando

Med julefilmen ønsket vi å vise at uansett hvilken alder du er, finnes det fortsatt en sterk personlighet og identitet som er verdt å vise frem. Derfor allierte vi oss med barnebarnet Nanna, som...

Landbruket hyller matprodusenter med #takktilbonden

I disse tider ser vi økt oppslutning om verdien av trygg forsyning og kvalitetsrik, lokalprodusert mat. Etter oppfordring fra Felleskjøpet Agri, og med flere andre tilsvarende initiativ ute, har...

Songs that changed the world

A challenge from The Nobel Peace Center led to a popular program series, with Norway’s best, young artists discussing important topics in todays’ society. The Nobel Peace Center had a challenge: not...

Ønsker du at vi holder deg oppdatert?
Meld deg på vårt nyhetsbrev.