Retailflix

DNB Retailflix

Å arrangere et fysisk kick-off for 800 ansatte er ikke noe nytt for de fleste, men når publikum selv kan avgjøre alt av innhold på scene og skjermer så er det ikke lenger bare plankekjøring… Her er hvordan det gikk til da vi arrangerte kick-off for DNB Retail i mai 2022:

Gjennom pandemien ble folk vant til å styre både tiden og underholdningen selv, og spesielt strømmetjenestene fikk sitt definitive oppsving i denne perioden. Med dette kick-offet ønsket vi å gi publikum en «myk start» på livet tilbake i normalen og beholdt noen av godene fra pandemien, nemlig valgfriheten. Målet var at publikum selv fikk påvirke og velge innholdet på kick-offet, og vi realiserte dette med et on-demand eventkonsept kalt Retailflix.

 

Fra start ble publikum tatt med inn i et on-demand univers med introfilmer og demoer som beskrev hvordan de skulle stemme frem sine favoritter. De ble presentert en rekke alternativer innen underholdning, talkshow-formater, foredrag, musikalske innslag, filmer, mm., og alternativene ble presentert med animasjoner, voice og filmtailere. Vi hadde også live presentasjon av alternativene og på et tidspunkt sto fire potensielle programledere på scenen og pitchet hvert sitt talkshow-format til et applauderende publikum. Vinneren fikk styre showet den neste timen, mens de andre måtte gå og sette seg.

 

Dette innovative formatet krevde at vi forberedte og produserte opptil tre ganger så mye innhold enn det som ble vist på arrangementet, men det betale seg da vi så responsen hos publikum. Kombinasjonen av kvalitetsinnhold og sterke bidrag fra DNBs egne ansatte resulterte i en elektrisk stemning i salen, og det toppet seg på kvelden med skreddersydde musikknumre inspirert av kjente TV-serier og filmer.

Arrangementet ble en kjempesuksess og et fantastisk eksempel på hvor deilig det er å være tilbake der vi ønsker å være: på arenaer der mennesker samles og deler magiske øyeblikk.

Ønsker du at vi holder deg oppdatert?
Meld deg på vårt nyhetsbrev.