SUMMA EQUITY AIM 2021

 

Bakgrunn og formål:

Summa Equity er et private equity-selskap som investerer i – og utvikler selskaper innenfor tre tematiske retninger: «Tech-Enabled Businesses», «Resource Efficiency», «Changing Demograpichs».
Hvert år arrangerer de et årlig investormøte, og formålet med arrangementet er å rapportere tall, vise menneskene i Summa Equity, fortelle om caser/investeringer, «slippe investorene inn», dele suksesshistorier og bygge forventninger.

Målgruppe:

JCP arrangerte AIM’et (Annual Investor Meeting) for første gang i 2020 som en vellykket hybridproduksjon iht. restriksjoner i forbindelse med pandemien. Det store ønsket for 2021 var imidlertid å samle alle ansatte og investorer, samt venner og familie fysisk i Oslo den 29.september.

Dette ble utgangspunktet for planleggingen, men det ble etter hvert klart at årets AIM også måtte bli et hybridevent – der hovedvekten av de fysiske deltakerne ville være ansatte, mens de fleste investorer ville måtte delta digitalt.
Problemstillingen vi måtte løse sammen var: hvordan kan vi sikre en fantastisk opplevelse for de fysiske deltakerne i salen, samtidig med en høykvalitets tv-produksjon for de som følger med digitalt?

Løsning:

Med Operaen og Oslofjorden som bakteppe, Desta Marie Beeder som programleder, og atmosfæren i Kringsjå på Deichman Bjørvika, inviterte Summa til et hybrid-AIM som overgikk forventningene til både digitale og fysiske deltakere.
Sistnevnte startet dagen med enten badsstu og bading eller morgenjogg, før frokost på hotellet. Allerede fra formiddagen kunne de dra til Deichman for å utforske biblioteket eller jobbe, mens vi forvandlet tuppen av Oslos nye storstue om til et spektakulært TV-studio i Summas uttrykk.

Med deltakere fra hele verden som ikke kunne delta fysisk, ble programmet fra scenen primært produsert for det digitale publikummet. De fikk også innblikk i stemningen på det fysiske eventet, for å skape en levende tv-sending med menneskene i fokus. Det faglige innholdet ble brutt ned til et talkshow-format, bestående av samtaler, korte presentasjoner og forhåndsproduserte filmer. Fagprogrammet ble etterfulgt av mingling i Kringsjå, deretter site visit på gamle Oslo Børs – før middag i marmorsalen på Sentralen.